Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
Grupa VI - Jaskółki
w pliku pdf znajduje się słownictwo związane z wiosną, link do piosenki utrwalającej słownictwo i karta pracy.

SPRING
Temat kompleksowy: Święta Wielkanocne.

Witajcie Dzieci!

Oto propozycje na kolejne dni.
Urządzanie kącika wielkanocnego
Wspólnie z rodzicami urządźcie kącik o tematyce wielkanocnej, tzn. w wybranym miejscu zgromadźcie np. palemki, koszyczek z pisankami, bajki o tej tematyce, figurki: zajączka, kurczaczka, baranka. Rodzice – porozmawiajcie z dzieckiem o symbolach wielkanocnych, obejrzyjcie ilustracje przedstawiające tradycje. W kąciku dzieci mogą umieszczać swoje prace plastyczne.
Słuchanie bajki U. Piotrowskiej pt. „Idą Święta Wielkanocne”.
   Był piękny wiosenny dzień. Wybrałem się na daleki spacer. Właśnie zbliżałem się do parku, kiedy zobaczyłem Kokoszkę z dziećmi, żółciutkimi kurczątkami.
- Ko,ko,ko -zagdakała – szybciej, szybciej, bo zajączek na nas czeka.
- Pi,pi,pi, już pędzimy – popiskiwały kurczątka. I rozbiegły się po ścieżce, każde w inną stronę.
- Och, misiu Anatolu, jak dobrze, że cię widzę – zawołała z ulgą Kokoszka. – Ko, ko, ko może byś nam pomógł zanieść jajka do Zajączka z Baziowej Polany?
I podała mi dwa kosze jajek, a sama zagarnęła skrzydłami kurczęta i przytuliła je do siebie.
- A po co zajączkowi tyle jajek? – zdziwiłem się.
-  Będzie malował pisanki, jak co roku, ko, ko, ko.
Niosłem ostrożnie obydwa kosze, a Kokoszka opowiadała mi z dumą o swoich dzieciach. Dzyń, dzyń, dzyń – coś dzwoniło. Z akacjowej alejki wybiegł bielutki baranek. Na szyi miał czerwoną wstążkę. Na wstążeczce zawieszony był złoty dzwoneczek, który podzwaniał, dzyń, dzyń.
- Idą święta, idą Wielkanocne Święta – wołał baranek. I pobiegł dalej parkowymi alejkami. Doszliśmy do Baziowej Polany. Zajączek siedział przed domkiem i układał gałązki z baziami w bukieciki. Na ławce, która stała pod oknem, leżały farbki i mnóstwo pędzelków. Kokoszka podziękowała za pomoc i z pisklętami wróciła do domu. A ja zostałem na Baziowej Polanie i pomogłem zajączkowi malować pisanki. 
Rodzice: Wspólne omawianie bajki. Udzielanie przez dziecko odpowiedzi na pytania typu:
- Kogo miś Anatol spotkał na spacerze?
- Co niosła Kokoszka z kurczętami?
- Czym dzwonił baranek?
- Co wołał baranek?
- Co malował zajączek z misiem Anatolem?
Zabawa plastyczna wraz ze słuchaniem wiersza E. M. Minczakiewicz  pt. "Malowanie pisanek".
( karty pracy w załączniku)
Odpowiedz na pytanie: Jak nazywają się jajka malowane, ozdabiane we wzorki?
Zabawa dydaktyczna „Kartki świąteczne”
(składanie obrazka z części)
Oglądanie świątecznych pocztówek. Rozpoznawanie i nazywanie: pisanka, koszyczek, palemka, baranek, babka wielkanocna, zajączek, kurczaczek. Układanie pociętych na części 4-6 (wg możliwości dziecka)  pocztówek.
Zabawy zręcznościowe: 
„Wyścigi z jajkiem” – zabawa zręcznościowa. Rodzic wyznacza linię startu i mety. Dziecko stoi na linii startu, trzyma na łyżce styropianowe jajko. Na hasło: Start – idzie, niosąc ostrożnie jajko. Zatrzymuje się na linii mety. Rodzic chwali dziecko za zręczność i sprawność. Zabawę powtarzamy kilka razy.
„Niesiemy babę wielkanocną” – zabawa z el. równowagi. Rodzic wyznacza trasę, którą będzie pokonywać dziecko. Dziecko stoi na linii startu, trzyma małą tacę z woreczkiem lub innym przedmiotem. Idzie powoli i ostrożnie, aby nie zgubić przedmiotu z tacy. Zatrzymuje się na wyznaczonym wcześniej miejscu. Rodzic chwali dziecko za zręczne niesienie bab wielkanocnych.
Piosenka „Pisanki, pisanki” (dostępna na youtube)
Pisanki, pisanki, jajka malowane,
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe,
Na nich malowane bajki pisankowe.
Na pierwszej kogucik, a na drugiej słońce,
Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,
Na każdej pisance piękne opowiastki.

Zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co zniknęło?”
Oglądanie baranka, zajączka, kurczaczka i pisanki. Określanie ich wyglądu: kolor, wielkość. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic chowa jedną rzecz. Po odwróceniu się, dziecko odgaduje, co zniknęło i podaje jego nazwę.
Rozwiązywanie zagadek
Ma złociste rogi i kożuszek biały,
Nie biega po łące bo z cukru jest cały.
                                                               (baranek)
Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki, albo kurki małe.
                                                              (kurczaczki)
Leżą w koszyczku pięknie ułożone.
W kolory i wzory mocno ozdobione.
                                                              (pisanki)
Zabawa relaksacyjna „Jajko” – zabawa w oparciu o wiersz M. Bogdanowicz
Rodzic siedząc za dzieckiem rysuje wzory na plecach i zmiana.
Tekst wiersza:
A to co? A to co?
Jajko drogą szło.           Kroczenie palcami po plecach, od dołu ku górze.
Napotkało                     Na czubku głowy wykonanie okrągłego ruchu dłonią
"patelnię”                      zakończonego lekkim stuknięciem.
I udaje                           Gładzenie wewnętrzną strona dłoni,
Jajecznicę.                      Od czubka głowy ku dołowi.

Zabawa matematyczna „Kolorowe jajka”.
Układanie kolorowych jajek (np. styropianowych lub wyciętych z kolorowego papieru) od najmniejszego do największego. Posługiwanie się określeniami: małe, większe, największe. Wskazywanie jajek: największe, mniejsze, najmniejsze. Nazywanie kolorów jajek.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Wielkanocne zwierzaczki”.
- „Kurka i kurczęta” -zabawa orientacyjno -porządkowa. Mama – kura, dziecko – kurczątko i inni domownicy, biegają swobodnie. Na hasło: Kurczęta do mamy – przybiegają i stają w gromadce.
- „Koty i kotki”- zabawa z el. czworakowania. Rodzic pokazuje pluszowego kota – dzieci chodzą na czworakach swobodnie w różnych kierunkach. Podnosi gałązkę z baziami – dzieci wstają i prostują się.
- „Baranki na łące” – zabawa bieżna. Rodzic dzwoni dzwoneczkiem, dzieci – baranki, biegają. Dzwonek cichnie, stoją i cicho beczą: be,be,be.
- „Zajączki” – zabawa z el. podskoku. Dzieci – zajączki, podskakują raz na jednej, raz na drugiej nodze. Zatrzymują się i zajączek nasłuchuje – staje z rękami przy uszach i wykonuje skręty głowy w jedną i w drugą stronę.
- Marsz z wyklaskiwaniem rytmu
Wspólny wypiek małych babeczek:

W załącznikach proponuje różne karty pracy. Są prace, które możecie pokolorować, pomalować, wykleić lub wyciąć wspólnie z rodzicami i złożyć ponownie. 
Życzę Wam drogie dzieci miłej zabawy!!!
Z okazji zbliżających się świąt życzę rodzicom, jak i dzieciom, wielu radosnych chwil przy wielkanocnym stole. 
Dzieciom życzę dużo, dużo prezentów od zajączka. 
Pozdrawiam p. Ania i p. Małgosia



szablon7
szablon10


 

 

W pliku pdf znajduje się słownictwo - zwierzęta, link do filmu utrwalającego słownictwo i karta pracy z języka angielskiego do pokolorowania przez dzieci.

Karta pracy
Temat kompleksowy: Witamy Wiosnę!
Wiersz do nauki z mamą i tatą.
"Wiosna" Magdaleny Frączczak
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa, 
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa!
Zabawa ruchowa "Świeci słoneczko". 
Przebieg:
Dziecko biega swobodnie po pokoju, zatrzymuje się, kiedy rodzic podnosi np. żółty krążek czy piłeczkę w górę. Stoi w rozkroku, unosi ręce ugięte w łokciach, zwija i rozwija piąstki - słonko wysyła promyki.
Zabawa plastyczna "Wesołe słoneczko"
Proponuję malowanie słoneczka paluszkami. Rodzic przygotowuje dziecku kartkę papieru, farby. Rodzic rozmawia z dzieckiem jaki kolor ma słoneczko. Dziecko wybiera żółtą farbę do malowania. Jeśli nie mamy farb możemy wykonać pracę plasteliną.
Wesołej zabawy !
Zabawa matematyczna pt. "Obłoczki".
Rodzic przygotowuje kolorowe obłoczki ( z kolorowego bloku rysunkowego lub technicznego) np. żółty, różowy, biały, niebieski. Zabawa będzie polegać na układaniu z pamięci obłoczków w szeregu. Dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym rodzic go zasłania, a dziecko układa z pamięci:
- różowy, biały, żółty;
- biały, niebieski, biały;
- żółty, niebieski, niebieski; itp.
Zabawa ta utrwala znajomość kolorów, ćwiczy pamięć.
Praca plastyczna "Wiosenne drzewo"
Wyklej pień i gałązki brązową plasteliną, a koronę zieloną krepą. Miłej zabawy!
Oto kilka zadań dla dzieci. Wykonaj zadania według poleceń na kartach pracy, możesz pokolorować obrazki.
Miłej zabawy!