WYJAZD DO LASU
11 kwietnia grupy III i V udały się do Nadleśnictwa Gniezno, by przekazać budki lęgowe. Dzieci miały okazję brać udział w prelekcji dotyczącej ciekawostek związanych z lasem i jego mieszkańcmi. Przeszliśmy również ścieżką ekologiczną. Była to dobra okazja do rozbudzenia zainteresowania otaczającą przyrodą oraz kształtowania postaw proekologicznych.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom naszego przedszkola za włączenie się do akcji na rzecz zwierząt leśnych i wykonanie pięknych budek.
POZNAJEMY FRANCJĘ
W ramach realizacji programu ,, Podróże małe i duże" tym razem odbyliśmy podróż do Francji. Na początku zobaczyliśmy na mapie gdzie leży Francja oraz poznaliśmy jej barwy narodowe. Obejrzeliśmy zdjęcia wybranych budowli i zabytków Francji: wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Pałac Elizejski, Wersal, zamki nad Loarą. Dowiedzieliśmy się, że Paryż to miasto mody i najsłynniejszych projektantów. Poznaliśmy charakterystyczne potrawy kuchni francuskiej: żaby, ślimaki. sery, rogaliki, ciasto francuskie.
Powitanie Wiosny
Przyjście nowej pory roku – wiosny jest doskonałą okazją do tego, by uzmysłowić dzieciom, jak wielkie bogactwo niesie ze sobą budząca się do życia przyroda. W naszym przedszkolu przygotowania do pożegnania zimy i powitania wiosny zaczęły się kilka dni wcześniej. Zmieniła się dekoracja przedszkola z zimowej na wiosenną. W salach zazieleniły się kąciki przyrody. Nie zabrakło również prac plastycznych, dotyczących pierwszych zwiastunów wiosny.
Witając wiosnę, 21 marca każde dziecko przyszło z wcześniej przygotowanym element symbolizującym wiosnę. O godz. 12.00 wszystkie przedszkolaki wraz ze swoimi paniami wybrały się na wiosenny spacer. Wszystkie przedszkolaki razem z Panią Wiosną przemaszerowały barwnym pochodem, trzymając w rękach wiosenne symbole. W ten sposób dzieci wyraziły swoją radość z przyjścia nowej pory roku.
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
22 marca obchodziliśmy w naszym przedszkolu DZIEŃ WODY. Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin. Dzieci brały udział w zabawach umysłowych (rozwiązywanie zagadek, burza mózgów); muzycznych oraz badawczych. Ćwiczyły umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń. Wszystkie przedszkolaki już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!!!