11 kwietnia grupy III i V udały się do Nadleśnictwa Gniezno, by przekazać budki lęgowe. Dzieci miały okazję brać udział w prelekcji dotyczącej ciekawostek związanych z lasem i jego mieszkańcmi. Przeszliśmy również ścieżką ekologiczną. Była to dobra okazja do rozbudzenia zainteresowania otaczającą przyrodą oraz kształtowania postaw  proekologicznych.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom naszego przedszkola za włączenie się do akcji na rzecz zwierząt leśnych i  wykonanie pięknych budek.

W ramach realizacji programu  ,, Podróże małe i duże" tym razem  odbyliśmy podróż do Francji. Na początku zobaczyliśmy na mapie  gdzie leży Francja oraz poznaliśmy jej barwy narodowe. Obejrzeliśmy zdjęcia wybranych budowli i zabytków Francji: wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Pałac Elizejski, Wersal, zamki nad Loarą. Dowiedzieliśmy się, że Paryż to miasto mody i najsłynniejszych projektantów. Poznaliśmy charakterystyczne potrawy kuchni francuskiej: żaby, ślimaki. sery, rogaliki, ciasto francuskie.

Przyjście  nowej  pory  roku – wiosny  jest  doskonałą  okazją  do  tego,  by  uzmysłowić  dzieciom, jak  wielkie  bogactwo  niesie  ze  sobą  budząca  się  do  życia  przyroda. W naszym  przedszkolu  przygotowania  do  pożegnania  zimy  i  powitania  wiosny  zaczęły  się  kilka  dni  wcześniej.  Zmieniła  się  dekoracja przedszkola  z  zimowej  na  wiosenną. W  salach  zazieleniły  się  kąciki  przyrody. Nie  zabrakło  również  prac  plastycznych,  dotyczących  pierwszych  zwiastunów  wiosny.
Witając wiosnę,  21  marca każde  dziecko  przyszło z  wcześniej przygotowanym  element symbolizującym wiosnę. O  godz.  12.00  wszystkie   przedszkolaki  wraz  ze  swoimi  paniami  wybrały się na wiosenny spacer. Wszystkie  przedszkolaki  razem  z  Panią  Wiosną  przemaszerowały  barwnym  pochodem, trzymając  w  rękach  wiosenne  symbole. W  ten  sposób  dzieci    wyraziły  swoją  radość  z  przyjścia  nowej pory  roku.



22 marca obchodziliśmy w naszym przedszkolu DZIEŃ WODY. Ten dzień miał na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej; uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin. Dzieci brały udział w zabawach umysłowych (rozwiązywanie zagadek, burza mózgów); muzycznych oraz badawczych. Ćwiczyły umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń. Wszystkie przedszkolaki już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!!!