PRZYSTĘPUJEMY DO REALIZACJI PROJEKTU „ABC – EKONOMII”
POMAGAMY ZWIERZĘTOM W SCHRONISKU
{gallery}20182019/schronisko{/gallery}
KONKURS PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ
{gallery}20182019/konkurspp{/gallery}
I Ty Zostań Przyjacielem Zwierząt
Dzieci z Naszego Przedszkola "Gniazdo Orląt" zebrały pokaźną ilość warzyw, żołędzi, kasztanów, ziarna, które przeznaczyły na karmę dla leśnych zwierząt w okresie późnej Jesieni i nadchodzącej Zimy.
Późna Jesień i Zima to szczególnie trudny okres dla zwierząt leśnych. Wychowawcy grup niejednokrotnie prowadzili rozmowy z dziećmi na temat konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w tym niełatwym dla nich okresie.
Podczas spotkania w dniu 18.10.2018r dzieci z grupy III i V uczestniczyły w pogadance na temat zwierząt żyjących w lesie, sposobu dokarmiania ich zimą oraz funkcji jaką pełnią leśnicy i myśliwi.
Przedszkolaki dowiedziały się, że w lesie są paśniki, do których przychodzą głodne zwierzęta. Szczególnie kiedy ziemia pokryta jest śniegiem i zmrożona, trudno im znaleźć coś do jedzenia. Dlatego cieszymy się, że nasze przedszkolaki i ich rodzice mają wielkie serca.
W podziękowaniu za zaangażowanie w akcję
{gallery}20182019/przyjaciel{/gallery}
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
{gallery}20182019/den{/gallery}
Rozwiązanie konkursu „Wspomnienia z wakacji”
Dziękujemy wszystkim chętnym przedszkolakom i ich rodzicom za wzięcie udziału w konkursie. Przepiękne fotografie dekorowały naszą przedszkolną szatnię i stanowiłybardzo ciekawą wystawę.
Każda praca została nagrodzona a oto wyróżnienia:
I miejsce – Ignacy z gr. 3
II miejsce – Natalia z gr. 5
III miejsce Marianna z gr. 2
Wyróżnienia – Amelia z gr. 1, Michał z gr. 4, Miłosz z gr. 6
Gratulujemy!!!!!
{gallery}20182019/konwak{/gallery}
Akcja „Sprzątanie Świata”
21 września nasze przedszkole aktywnie włączyło się w akcję Sprzątania Świata. W tym roku hasło przewodnie to: „Akcja – segregacja! 2x mniej! 2x czyściej! Dzieci z naszego przedszkola przypomniały sobie co to znaczy segregacja śmieci i na czym ona polega. Rozmawiały również o tym, dlaczego nie możemy śmiecić i jak my możemy pomóc naszej planecie. Panie w poszczególnych grupach odczytały przedszkolakom tajemniczy list, z którego dowiedzieliśmy się, że ktoś nieoczekiwanie zaśmiecił nam cały gródek przedszkolny – więc cóż innego nam pozostało… wszyscy zaopatrzeni w worki i jednorazowe rękawiczki ruszyliśmy by wyzbierać te okropne papierki, które pojawiły się za oknami naszego przedszkola.
{gallery}20182019/clean{/gallery}
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2018
Dnia 20 września odbył się w naszym przedszkolu Dzień Przedszkolaka. To święto ma podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci oraz popularyzować nowoczesne wychowanie. Święto to dostarczyło naszym przedszkolakom okazję do świętowania, zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem. Odbyły się konkursy sprawnościowe np.: skoki z kamienia na kamień, rzuty woreczkiem, golf, bieg z piłeczką itp., oraz konkursy kulinarne np. zjedz jabłko.
Witamy po wakacjach!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice!!!
,, JAK POMÓC DZIECKU W ADAPTACJI DO PRZEDSZKOLA?”
DRODZY RODZICE
Debiut w przedszkolu to niełatwa sprawa! Malucha czekają poważne zmiany w życiu, często trudne do zaakceptowania. Jednak nie ulegajcie dziecku, nie zabierajcie do domu nawet wtedy, gdy błaga, płacze. Nie cofajcie raz podjętej decyzji. Takie sytuacje będą się powtarzały, a dziecko jest mądre i będzie wykorzystywać Waszą słabość. Oczywiście ze szkodą dla Was, ale i też dla Niego. Do tego typu sytuacji musimy przygotować zarówno siebie, jak i dzieci, wtedy łatwiej przeżyjemy ten trudny dla wszystkich okres.
SPRAWDZONE RADY I WSKAZÓWKI
♦ Raz podjęta decyzja powinna być konsekwentnie realizowana
Rodzice muszą być przekonani, że pójście dziecka do przedszkola jest decyzją najlepszą zarówno dla nich, jak i dla niego. Jeżeli chcemy, żeby dziecko przyjęło naszą decyzję z ufnością, bezwzględnie nie możemy okazać mu naszego wahania i wątpliwości. Na pewno trzeba dziecko oswoić z myślą pójścia do przedszkola i cierpliwie tłumaczyć: Mama chodzi do pracy. Tatuś też chodzi do pracy. Siostra chodzi do szkoły.
♦Nastaw dziecko pozytywnie
Opowiadając dziecku o przedszkolu, mów tylko pozytywnie, np.:W przedszkolu jest dużo dzieci, które bawią się kolorowymi zabawkami. Jest tam bardzo wesoło i przyjemnie. Dobrze jest też powiedzieć dziecku, kto będzie je zaprowadzał do przedszkola, a kto odbierał. Ważne, by zawsze trzymać się ustalonego porządku.
♦Naucz dziecko samodzielności
Pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu to duży stres, który narasta w przypadku, gdy dziecko jest mało samodzielne. Aby ten stres choć trochę zminimalizować, należy wcześniej zadbać, by dziecko (na miarę swoich możliwości) radziło sobie w takich sytuacjach, jak:
— Zgłaszanie potrzeb fizjologicznych
—Samoobsługa w toalecie
—Ubieranie i rozbieranie się w sali (szatni)
— Siedzenie podczas posiłku przy stole
— Samodzielne jedzenie
♦ Nie wprowadzaj atmosfery pośpiechu, tylko czule, ale stanowczo pożegnaj się z dzieckiem
Nie jest wskazane przyprowadzanie dziecka do przedszkola w ostatniej chwili, gdyż pośpiech podczas rozbierania i zniecierpliwienie temu towarzyszące wprowadzają dziecko w stan niepokoju i pobudzenia. Pożegnanie z dzieckiem powinno być czułe, ale krótkie. Dobrze jest powiedzieć dziecku:Przyjdę po ciebie po leżakowaniu… Jak zjesz podwieczorek, będę na ciebie czekała w szatni. Bardzo ważne jest dotrzymywanie słowa, ponieważ daje ono dzieciom poczucie bezpieczeństwa i zarazem pewność, że rodzic przyjdzie.
♦Poświęć dziecku więcej czasu niż zwykle
Pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu to trudny okres dla rodziców i dzieci. Trzymając dziecko na kolanach zapytaj:Co robiłaś dzisiaj w przedszkolu? Jak ma na imię twój nowy kolega? Nie należy natomiast zadawać pytań typu:Co dzisiaj jadłaś na obiad? Zjadłaś wszystko, co pani nałożyła? Odpowiedzi na te pytania są ważne, ale tylko dla rodziców, nie dla dziecka. Na te pytania rzetelnie odpowie nauczyciel. W rozmowie z dzieckiem należy położyć nacisk na jego samopoczucie w przedszkolu, relacje z kolegami, podejmowane zabawy oraz na zaradność życiową.
♦Pluszowa zabawka pomoże przetrwać trudny czas
Dziecku łatwiej będzie przeżyć rozstanie z rodzicami i chętniej wejdzie do sali zabaw, trzymając pod pachą swojego pluszaka. Zabawka będzie mu przypominała dom rodzinny. Należy jednak pamiętać, żeby nie wsuwać do kieszonki dziecka malutkiej zabawki, którą łatwo zgubić, np. z jajka niespodzianki, bo to wywoła nową falę rozpaczy.
♦Przyzwyczajaj dziecko do przedszkola stopniowo
Małe dzieci szybko się męczą z powodu nadmiaru wrażeń i hałasu. Dlatego należy je przyzwyczajać stopniowo wydłużając czas pobytu.
♦Nauczyciel zna twoje dziecko –rozmawiaj z nim i ufaj mu. Dzieci po powrocie z przedszkola najczęściej opowiadają o różnych wydarzeniach, które miały miejsce w przedszkolu. Porozmawiaj z nauczycielką, jeżeli pewne fakty i zdarzenia budzą twoje wątpliwości, wydają ci się niewiarygodne albo cię cieszą. Niektóre dzieci mają wybujałą wyobraźnię i rozbudzoną fantazję. Dlatego weź poprawkę na to, co dziecko opowiada.
TYLKO WSPÓŁPRACA Z NAUCZYCIELAMI, OPARTA NA WZAJEMNYM ZAUFANIU, PRZYNIESIE OCZEKIWANE REZULTATY.
JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO POBYTU W PRZEDSZKOLU?
Sposoby przygotowania dziecka
·♦ Zapoznanie z przedszkolem – oglądanie budynku, ogrodu przedszkolnego, sal, zabawek, krótki kontakt z przyszłym nauczycielem i dziećmi, omówienie planu dnia i przedszkolnych zwyczajów;
·♦ Rozmowy o przedszkolu ze znajomym dzieckiem, które lubi chodzić do przedszkola;
·♦ Opowieści rodziców, jak to było, gdy oni chodzili do przedszkola;
·♦ Uświadomienie dziecku zalet przedszkola – wielu nowych kolegów do zabawy, dużo zabawek i zabaw, które zna nauczycielka, poznanie nowych piosenek i wierszyków;
·♦ Wspólne z dzieckiem kupowanie kapci i innych rzeczy potrzebnych przyszłemu przedszkolakowi;
·♦ Ćwiczenie z dzieckiem czynności samoobsługowych – ubierania się, jedzenia, samodzielności podczas czynności higienicznych;
·♦ Uczestniczenie w zebraniu rodziców dzieci nowo przyjętych do przedszkola, nawiązanie kontaktów z rodzicami dzieci podczas dni adaptacyjnych (jeśli takie dni są organizowane w przedszkolu).
Dziecko do roli przedszkolaka powinno być przygotowywane stopniowo, nie róbmy wszystkiego na raz. Rozciągnijmy ten proces w czasie, aby mogło oswoić się z myślą o tym, że pójdzie do przedszkola. Rodzic nie może przebyć drogi rozwojowej za dziecko. Ono samo musi pokonywać kolejne etapy, a dorosły tylko je wspierać i wspomagać.
O czym rodzice powinni pamiętać, aby ich działania były skuteczne i stymulujące:
·♦ Cieszyć się i wykazywać zadowolenie z każdego przejawu samodzielności u dziecka: nie można ciągle poprawiać, strofować, że coś jest nie tak; nie można nadmiernie koordynować dziecięcych czynności, gdyż grozi to wyuczeniem bezradności.
·♦ Zachować cierpliwość: trzeba pochwalić dziecko za wysiłek; zachęcać do wykonywania czynności, aż uda się dziecku ją wykonać.
·♦ Być systematycznym i konsekwentnym: pomoże to między innymi w przekształceniu czynności samoobsługowych w nawyki; dorosły powinien ciągle pilnować, przypominać i chwalić, gdy dziecko samo zechce zadbać o siebie.
·♦ Nie przeciągać pożegnania w szatni:pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.
·♦ Nie zabierać dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu.
·Jeśli zrobisz to choć jeden raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.
·Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze, postaraj się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata. Z reguły rozstania z ojcem są mniej bolesne.
·Nie wymuszać na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiadało, co wydarzyło się w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres.
Adaptację ułatwia:
·♦ Racjonalne podjęcie decyzji
·♦ Pozytywne myślenie o placówce (zaufanie do personelu)
·♦ Poznanie placówki przez dziecko
·♦ Wcześniejsze dostarczenie dziecku doświadczeń przebywania z innymi dorosłymi
·♦ Umożliwienie kontaktów z innymi dziećmi
·♦ Usamodzielnienie dziecka
·♦ Stopniowe przyzwyczajanie dziecka do placówki (krótki czas pobytu, bez posiłków, leżakowania)
·♦ Akceptacja dziecka i zrozumienie jego stresu, wspieranie go
·♦ Okazywanie spokoju, poczucia bezpieczeństwa podczas rozstania
·♦ Czas na bycie z dzieckiem po odebraniu go z przedszkola
·♦ Ujednolicenie rytmu życia w przedszkolu i w domu
Adaptację utrudnia:
·♦ Niepewność decyzji
·♦ Brak zaufania do placówki
·♦ Wyrzuty sumienia, niepokój, lęk, poczucie zagrożenia
·♦ Nieznajomość placówki
·♦ Brak doświadczeń społecznych w kontaktach z innymi dorosłymi i dziećmi
·♦ Nadopiekuńczość, wyręczanie dziecka w czynnościach związanych z samoobsługą
·♦ ,,Rzucenie na głęboką wodę” – pełny wymiar godzin
·♦ Pośpiech, zdenerwowanie, zabieganie, brak czasu dla dziecka
·♦ Brak zrozumienia dla trudnych zachowań dziecka, obrażanie się na dziecko, odrzucenie."
Rekrutacja 2022/2023
Szanowni Państwo!
Wydawanie i przyjmowanie wniosków w ramach rekrutacji do Przedszkola nr 13 w Gnieźnie na rok szkolny 2022/2023 odbywać się będzie w dniach od 1 marca do 22 marca 2022 r.
Wypełnione wnioski i oświadczenia należy składać w biurze dyrektora w następujących terminach:
poniedziałek, wtorek 8:00 do 15:00
środa 8:00 do 12.00
czwartek 8:00 do 15.00
piątek 8:00 do 14.00
W dniu 22 marca wnioski przyjmowane będą do godz. 15:00.
Zachęcamy do korzystania z rekrutacji elektronicznej poprzez stronę www.gniezno.przedszkola.vnabor.pl
- Zasady rekrutacji
- Zarządzenie Prezydenta w sprawie terminów przeprowadzenia rekrutacji